بلاک چین در صنعت ترجمه

بلاک چین لیست رو به رشدی از رکوردها به نام بلوک است که با استفاده از رمزنگاری به هم مرتبط می شوند. هر بلوک حاوی یک هش رمزنگاری از بلوک قبلی است، یک مهر زمانی و داده‌های تراکنش است که به‌عنوان هش ریشه درخت مرکل نشان داده می‌شود. از نظر طراحی، بلاک چین در برابر تغییر داده ها مقاوم است. بلاک چین می تواند تراکنش های بین دو طرف را به طور موثر و به روشی قابل تایید و دائمی ثبت کند. بلاک چین معمولاً توسط یک شبکه همتا به همتا مدیریت می شود که به طور جمعی به پروتکلی برای ارتباطات بین گره ای و اعتبارسنجی بلوک های جدید پایبند است. پس از ثبت، داده‌های هر بلوک معین را نمی‌توان بدون تغییر تمام بلوک‌های بعدی به‌طور عطف به ماسبق تغییر داد، این امر مستلزم اجماع اکثریت شبکه است. در صنعت خدمات زبان، سیستم بلاک چین به معنای پرداخت سریعتر به منابع و مشتریان است. با حذف واسطه بانک‌ها و فرآیندهایشان، تراکنش‌ها می‌توانند از طریق سیستم بلاک چین چند دقیقه طول بکشند، نه چند روز.

بلاک چین
بلاک چین

چگونه بلاک چین می تواند به صنعت ترجمه کمک کند؟

بلاک چین می تواند از چندین جنبه به ایجاد یک سیستم کارآمدتر کمک کند. بلاک چین اساساً یک پایگاه داده رمزگذاری شده و توزیع شده در یک محیط امن و بدون مدیریت مرکزی است. ایده این است که هر مترجم، تصحیح‌کننده، ویراستار، آژانس یا هر شخص دیگری که در فرآیند پروژه نقش دارد، ابرداده‌های مربوط به خودش را به بلاک چین اضافه کند. این داده ها شامل اطلاعات اولیه مانند نام مترجم، سردبیر یا آژانس، موارد انجام شده، تاریخ و زمان و غیره است. این داده ها با استفاده از فناوری بلاک چین و کلید عمومی ارائه شده توسط مشتری رمزگذاری می شوند و بنابراین فقط مشتری می تواند به آن دسترسی داشته باشد. به دلایل عملکردی، آن شامل فایل ترجمه شده یا فایل منبع نمی شود.

بلاک چین
بلاک چین

برای ذخیره داده ها در «پایگاه داده» بلاک چین، کاربر درگیر (به عنوان مثال مترجم) یک هش از مطالب منبع و ابرداده اصلی پروژه، مانند جفت زبان، نوع مطلب و شناسه مشتری ایجاد می کند. این هش به عنوان یک شاخص برای آن پروژه خاص استفاده خواهد شد. این هش شناسه منحصر به فرد پروژه است، بنابراین نیازی به ذخیره کل فایل منبع و متن ترجمه شده نیست. مشارکت کننده بعدی که روی پروژه کار می کند، به عنوان مثال. تصحیح کننده، رکورد خود را با استفاده از هش پروژه و کلید عمومی مشتری به بلاک چین اضافه می کند، بنابراین او فایل را رمزگشایی می کند و کار را ادامه می دهد.

بلاک چین
بلاک چین

رکوردهای رمزگشایی شده نشان خواهند داد که چه کسی روی پروژه کار کرده و چه زمانی و چه کاری انجام داده است. هنگامی که پروژه به دست مشتری می رسد، مشتری می تواند سوابق مربوطه را با استفاده از هش پروژه پیدا کنند و با استفاده از کلید خصوصی آنها را رمزگشایی کند. رکوردهای رمزگشایی نشان خواهند داد که چه کسی روی پروژه کار کرده است و چه زمانی و چه کاری انجام داده است، به عنوان مثال. ترجمه اولیه، تصحیح، ویرایش و غیره. مشتریان با استفاده از این سوابق قادر خواهند بود تصمیم بگیرند که در آینده با کدام مترجم کار کنند و منبع مشکلات کیفی را شناسایی کنند.

بلاک چین
بلاک چین

صنعت خدمات زبان می تواند از ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین سود زیادی کسب کند، خواه آن پرداخت سریع تر به مترجمان باشد یا سیستم های بلاک چین ترجمه. بلاک چین ابزارهایی را ارائه می دهد که به ما امکان می دهد مسئولیت استفاده از داده های خود را بپذیریم و فرآیندهای تجاری پیچیده را ساده کنیم. با پتانسیل جهانی بلاک چین، فرصت های جدیدی در حال باز شدن است.

ورود

برای ارسال فایل ، باید ابتدا داخل سایت ثبت نام نمایید

لطفا فایل موردنظر خود را آپلود و ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما :